lördag 1 september 2012

Rödbetor med chévre creme

Här kommer även receptet på rödbetor med chèvre creme som vi åt när mina kollegor var hemma hos mig. I år är mina rödbetor ovanligt små tycker jag, det har väl varit för kallt, så vi tänkte köpa till några stycken, men de var lika små, så det blev till största del hemodlat. Först hade tänkt skiva dem men valde att servera dem hela när de var så små. Det blev också gott och jag fick ett nytt recept!.




Rödbetor med chévre creme
8 portioner

Ingredienser:
16 små rödbetor
ruccola
pinjenötter
honung
300 g chèvre
2 dl creme fraich

Gör så här:
  1. Tvätta och koka rödbetorna i saltat vatten.
  2. Rosta under tiden pinjenötterna i en stekpanna.
  3. Blanda chèvre och creme fraish, helst i en matberedare så att den blir finfördelad och lite vispad.
  4. Häll av rödbetsvattnet när de är mjuka och gnugga av skalet på rödbetorna.
  5. Lägg lite ruccola på tallrikar, och klicka eller spritsa över cremen.
  6. Lägg upp två rödbetor per tallrik.
  7. Ringla över honung och strössla över pinjenötter och flingsalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar